torstai 6. maaliskuuta 2008

Kesäpäivistä III

iltoja olen kaivannut, kaiken kanssa yksi, yllättäviä havaintoja
eikä minuun ole voinut kukaan koskaan valaa enemmän toivoa kuin mitä
minä pystyn kertomaan tällä ainoalla tavalla ettei siitä ilolle
kummallinen tilanne on näkökulman löytämisen johdosta päätetty ryhtyä

anteeksi vaan mutta oikein tarkasti tutkittuani tilannetta huomaan
eikä siihen ole voinut kehittää innostunut ääni kysyy lisää
siitä mikä on tulevaisuuden nöyrä

ei minkään maailman kohteliaisuus voi korvata aistimaailman ideaan
kevään elänyt korkealla energialla low profile high under round this is your life

aniharvoin ihana keskustelu on lähestulkoon neutraalia näillä leveysasteilla
missä menet suuri tunne missä
ole tulossa oikeaan aikaan minne

olet suunnattuja oikeudentajuisuuden vapaudu
kerro juuri se mitä haluat sanoa niin voin lopultakin uskoa sinua
jos voit nyt vain kuunnella mitä on sanottavana

loitonna ensin itsestäsi ja sitten usko jo rehellisyyden puolesta
taustalla on hyvän sydämen beat, vaikutelmia syvyydestä ja hengestä
vuosi sinne tai tänne kohtaaminen toisiamme kohtaan

kuinka kauan olen ollut poissa viimeistä pistettä tai lausetta
olen oikein surullinen itsenäinen nainen

mihin alun perin lähti mukaan
kävelyillä kaupunki on luultua pienempi, en minä ole,
savut kiikkutuolissa istuu vanha mies kissa sylissä

ja pitää huolta pojastansa
pimeän kautta, ovea seuraavalla kerralla

eikö ole lohdullista uskoa ihmiseen kauneutta silmien painosta
olen päättänyt jäädä, tullut jäädäkseni, silta kantaa yli jään

Ei kommentteja: